Temas de Biblioteconomía: Selección y adquisición de materiales. Criterios para la formación, mantenimiento y evaluación de la colección bibliográfica.

Martín-Gavilán, César Temas de Biblioteconomía: Selección y adquisición de materiales. Criterios para la formación, mantenimiento y evaluación de la colección bibliográfica., 2008 UNSPECIFIED. (Unpublished) [Other]

[img]
Preview
PDF
selcyadq.pdf

Download (208kB) | Preview

English abstract

The present paper starts by dealing with the concept of “collection management” in a wider sense. We go on to review two basic tasks which are part of the general process leading to the building and maintenance of a library collection aimed at suiting the needs of its users: selection and acquisition. Finally it deals with the assessment of collections as well as diverse evaluation methods.

Spanish abstract

El presente trabajo empieza abordando el concepto de “gestión de la colección” en toda su amplitud. Posteriormente se revisan dos tareas esenciales que son parte del proceso general que conduce a la formación y mantenimiento de una colección bibliográfica adecuada a las necesidades de sus usuarios: la selección y la adquisición. Finalmente el trabajo se ocupa de la evaluación de las colecciones y los diferentes métodos de evaluación.

Item type: Other
Keywords: Collection management, Gestión de la colección, Collection development, Desarrollo de la colección, Selection, Selección, Acquisition, Adquisición, Collection assessment, Evaluación de la colección
Subjects: F. Management. > FZ. None of these, but in this section.
J. Technical services in libraries, archives, museum. > JA. Acquisitions.
I. Information treatment for information services > IK. Design, development, implementation and maintenance
Depositing user: C. Martín Gavilán
Date deposited: 13 Sep 2010
Last modified: 02 Oct 2014 12:17
URI: http://hdl.handle.net/10760/14882

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item