Comportamiento de la productividad y la autoría en las revistas cubanas especializadas en Bibliotecología y Ciencia de la Información en el período 2000-2006

Guerra Pérez, Marisol Comportamiento de la productividad y la autoría en las revistas cubanas especializadas en Bibliotecología y Ciencia de la Información en el período 2000-2006. ACIMED, 2007, vol. 16, n. 6. [Journal article (Unpaginated)]

[img] PDF
06-Comportamiento_de_la_productividad_y_la_autoría.pdf

Download (156kB)

English abstract

A metric study of the Acimed, Ciencias de la Información and Biblioteca Nacional journals was undertaken from 2000 to 2006. The productivity and collaboration among authors in the journals registering the investigation in Library Science and Information Sciences in the country were analyzed.

Spanish abstract

Se realizó un estudio métrico de las revistas Acimed, Ciencias de la Información y Biblioteca Nacional en el período que comprende los años 2000 y 2006. Se analizó la productividad y la colaboración entre autores en las revistas que registran la investigación en bibliotecología y ciencias de la información en el país.

Item type: Journal article (Unpaginated)
Keywords: Productividad científica, autoría, colaboración, Bibliotecología, Ciencia de la Información, revistas, Scientific productivity, authorship, collaboration, Library Science, Information Science, journals.
Subjects: B. Information use and sociology of information > BB. Bibliometric methods
H. Information sources, supports, channels. > HA. Periodicals, Newspapers.
Depositing user: Ricardo Arencibia
Date deposited: 18 Jan 2008
Last modified: 02 Oct 2014 12:10
URI: http://hdl.handle.net/10760/11018

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item