La Compañía de Mercaderes de Libros de la Corte a mediados del Siglo XVIII

García Cuadrado, Amparo La Compañía de Mercaderes de Libros de la Corte a mediados del Siglo XVIII. Anales de Documentación, 2001, vol. 4, pp. 95-126. [Journal article (Paginated)]

[img]
Preview
PDF
a05ciamerc.pdf

Download (853kB) | Preview

English abstract

The growth, development and the activities carried out by the "Compañía de Mercaderes de Libros de la Corte" from 1758 to 1763 is analyzed from a set of commercial brochures. The reasons for the starting of this company despite the precariousness of the book trade are analyzed. Several data of interest for Madrid booksellers who belonged to this company are also gathered.

Spanish abstract

A través de una serie de cartelas publicitarias se aborda la formación, desenvolvimiento y actividades desarrolladas desde 1758 a 1763 por la Compañía de Mercaderes de Libros de la Corte. Se analiza la causa que motivó la puesta en marcha de esta entidad ante la precariedad del comercio librario. Se recoge, así mismo, una serie de datos de interés sobre los libreros de Madrid que integraron la Compañía.

Item type: Journal article (Paginated)
Keywords: Comercio de libros en España. Librerías de Madrid en el siglo XVIII. Compañía de Mercaderes de Libros de la Corte. Book trade in Spain. 18th. century Madrid booksellers.
Subjects: E. Publishing and legal issues. > EC. Book selling.
Depositing user: Anales de Documentación Revista
Date deposited: 28 Jul 2008
Last modified: 02 Oct 2014 12:12
URI: http://hdl.handle.net/10760/11960

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item