Nelle "library" trovate il futuro

Guerrini, Mauro Nelle "library" trovate il futuro. Il Sole 24 ore. Supplemento Domenica, 2009, vol. 231, n. 26. [Journal article (Paginated)]

[img]
Preview
PDF
Sole_IFLA_2009.pdf

Download (53kB) | Preview

English abstract

Italian libraries changed in the last two decades, being well managed and offering accurate information and documentation services. Although, they remain out of the attention of media. The future challenges of libraries will be discussed during the 75th IFLA conference.

Italian abstract

Le biblioteche italiane si sono trasformate negli ultimi due decenni, sono gestite sempre più con criteri manageriali e curano la qualità dei servizi d’informazione e di documentazione offerti ai propri lettori. Nonostante ciò, esse rimangono prigioniere della disattenzione dei media, i quali, quando ne parlano, non riescono a superare superficiali stereotipi. Gli esempi di biblioteche e di sistemi bibliotecari di eccellenza sono numerosi e riguardano strutture statali, di ente locale, di università, di ordini religiosi, di fondazioni e di privati. Delle sfide a cui è chiamata la biblioteca si discuterà a Milano dal 23 al 27 agosto durante il 75°Congresso dell’IFLA.

Item type: Journal article (Paginated)
Keywords: Italian libraries, IFLA 2009, biblioteche italiane, congresso IFLA 2009
Subjects: D. Libraries as physical collections. > DZ. None of these, but in this section.
B. Information use and sociology of information > BD. Information society.
Depositing user: Mauro Guerrini
Date deposited: 09 Sep 2009
Last modified: 02 Oct 2014 12:15
URI: http://hdl.handle.net/10760/13536

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item