L’aumento dei lettori? Comincia in biblioteca

Guerrini, Mauro L’aumento dei lettori? Comincia in biblioteca. La Nazione, Il Resto del Carlino, Il Giorno, 2010. [Journal article (Paginated)]

[thumbnail of QN_Guerrini_intervista_Il_Resto_del_Carlino,_La_Nazione,_Il_Giorno_18_marzo_2010.pdf]
Preview
PDF
QN_Guerrini_intervista_Il_Resto_del_Carlino,_La_Nazione,_Il_Giorno_18_marzo_2010.pdf

Download (164kB) | Preview

English abstract

The Centre for the book and reading cannot do anything without libraries, the first way for reading promotion. Their importance, function and service remain, unfortunately, unknown even to a more educated public. There was a managerial and technological revolution that has not been seen: today you go to the library to read books and newspapers, as well as listen to music, watch movies, surf the Internet, to view our extensive digital collection. These services are available, in good part and in different realities, even from home. In local situations where there are libraries are also bookshops. Discrepancy between North and South.

Italian abstract

Il Centro per il libro e la lettura non può fare a meno delle biblioteche, soggetto primario di promozione della lettura. La loro importanza, funzione e servizio rimangono, purtroppo, sconosciute anche al pubblico più istruito. Vi è stata una rivoluzione gestionale e tecnologica che non è stata percepita: oggi si va in biblioteca per leggere libri e giornali, come pure per ascoltare musica, per visionare un film, per navigare in internet, per consultare la vasta collezione digitale. Questi servizi sono disponibili, in buona parte e in varie realtà, anche da casa. Nelle realtà territoriali in cui sono presenti le biblioteche sono presenti anche le librerie. Discrepanza fra Nord e Sud.

Item type: Journal article (Paginated)
Keywords: Centro per il libro e la lettura, Biblioteche in Italia, Libraries in Italy, Center for the book and reading
Subjects: A. Theoretical and general aspects of libraries and information. > AA. Library and information science as a field.
Depositing user: Mauro Guerrini
Date deposited: 24 Mar 2010
Last modified: 02 Oct 2014 12:16
URI: http://hdl.handle.net/10760/14397

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item