Análisis de aplicación del modelo de requisitos para la gestión de documentos electrónicos MoReq2 en la adquisición de una aplicación de software en gestión documental

Zambrano García, Jack Diana Lisbeth Análisis de aplicación del modelo de requisitos para la gestión de documentos electrónicos MoReq2 en la adquisición de una aplicación de software en gestión documental. Códices, 2010, vol. 6, n. 1, pp. 115-125. [Journal article (Paginated)]

[img]
Preview
Text
Análisis de aplicación del modelo de requisitos para la gestión de documentos electrónicos MoReq2 en la adquisición de una aplicación de software en gestión documental.pdf

Download (159kB) | Preview

English abstract

Decisions regarding the implementation of solutions for documentary management must be accompanied by policies, procedures and work instructions for staff to adopt good practices and thus empower the basic functionality offered by the system. The definition of processes and procedures must be translated in activities and habits for the release process of continuous improvement.

Spanish abstract

Las decisiones tomadas acerca de la implementación de soluciones informáticas para gestión documental deben estar acompañadas por políticas, procedimientos e instrucciones de trabajo para que el personal adopte buenas prácticas y así se potencialicen las funcionalidades ofrecidas por el sistema. La definición de procesos y procedimientos deben ser traducidos en actividades y hábitos para que se liberen procesos de mejoramiento continuo.

Item type: Journal article (Paginated)
Keywords: MoReq2, gestión documental, mejoramiento continuo, evaluación. / MoReq2, documentary management, continuous improvement, evaluation.
Subjects: B. Information use and sociology of information > BZ. None of these, but in this section.
D. Libraries as physical collections. > DL. Archives.
H. Information sources, supports, channels. > HZ. None of these, but in this section.
K. Housing technologies. > KZ. None of these, but in this section.
Depositing user: Unnamed user with email camicorchuelo@gmail.com
Date deposited: 02 Oct 2013 12:27
Last modified: 02 Oct 2014 12:28
URI: http://hdl.handle.net/10760/20231

References

Cermeno, L. y Casellas, L. La norma ISO 15489 y la implantación de un sistema de gestión de documentos (analógicos y electrónicos). Las Palmas de Gran Canaria: Asociación de Archiveros de Canarias, ASARCA Forma. 5. 2009: 27-54.

Choo, C.” Information management for the intelligent organiGarcía, R. y Martín, B. Herramientas para la gestión

de los documentos electrónicos en los nuevos servicios de información y documentación. Jornades Catalanes de Documentación, 1999: 463-472.

Gómez, D. y Ruiz, A. La gestión de documentos electrónicos: requerimientos funcionales. El profesional de la información 12. 2, 2003: 11.

IBM Global CEO Study. La empresa del futuro: Implicaciones para la mediana Empresa. Madrid: España:

IBM, 2008.zation: Roles and implications for the information professions”. Digital Libraries Conference. Faculty of Information Studies, Universityof Toronto. Singapore. 1995.


Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item