Plan de contingencia para el archivo de la Universidad de La Salle como parte de la implantación del sistema integrado de conservación

León López, Diana Rocío Plan de contingencia para el archivo de la Universidad de La Salle como parte de la implantación del sistema integrado de conservación. Códices, 2008, vol. 4, n. 1. [Journal article (Paginated)]

[img]
Preview
Text
Plan de contingencia para el archivo de la Universidad de La Salle como parte de la implantación del sistema integrado de conservación.pdf

Download (83kB) | Preview

English abstract

Regarding the importance of information, it is necessary to establish contingency plans to allow the organizations handle possible situations that attempt against the continuity of the business. In order to make it possible, it is necessary that the organizations identify the critical information for the development of their functions and activities and include specific policies and controls in order to handle this information. The study is framed within the type of exploratory investigation, using as instruments to collect information, field observation, observation to the facilities of the Central Archive and to the Center of Systems and Computers, the application of interviews, and attendance to the conferences given by the DPAE (Direction of Emergency Prevention and Attention in Bogotá).

Spanish abstract

Ante la evidente importancia de la información resulta prioritario el establecimiento de planes de contingencia que permita a las organizaciones manejar, de la mejor forma, posibles situaciones que atenten contra la continuidad del negocio. Para lograrlo es necesario que las organizaciones identifiquen la información crítica para el desarrollo de sus funciones y actividades e incluyan políticas y controles específicos para el manejo de esta información. El estudio se enmarca dentro del tipo de investigación exploratoria, empleando como instrumentos de recolección de información, la observación de campo, observación a las instalaciones del Archivo Central y al Centro de Sistemas e Informática, aplicación de entrevistas y asistencia a las conferencias dictadas por la DPAE (Dirección de Prevención y Atención de Emergencias de Bogotá).

Item type: Journal article (Paginated)
Keywords: plan de Contingencia, plan de continuidad del negocio, emergencia, mapa de riesgos,prevención / Contingency Plan, Business Continuity Plan, Emergency, Risk Map, Prevention.
Subjects: F. Management. > FZ. None of these, but in this section.
I. Information treatment for information services > IB. Content analysis (A and I, class.)
I. Information treatment for information services > IF. Information transfer: protocols, formats, techniques.
Depositing user: Unnamed user with email camicorchuelo@gmail.com
Date deposited: 04 Oct 2013 03:07
Last modified: 02 Oct 2014 12:28
URI: http://hdl.handle.net/10760/20271

References

Buchanan, S. Planificación Preparación y Recuperación de siniestros en bibliotecas y archivos. Bogotá: Archivo General de la Nación, 1995.

Duboscq, G. “Importancia de los Archivos modernos para los países en vías de desarrollo”. Boletín de la UNESCO para las bibliotecas 17. 5. (1963): 267 – 271.

Fundación MAPFRE estudios. Manual de Planificación y Prevención de Desastres en Archivos y Bibliotecas. Madrid, 2000

Kuong, J. y Isaacson, G. How to prepare an EDP Contingency Plan for Business continuity. Wellesley Hills, MA, 1986.

Martínez, J. Planes de Contingencia. La continuidad del negocio en las Organizaciones. Madrid: Díaz de Santos, 2004.


Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item