El profesional de la información, sus competencias y nuevos retos en el trabajo con las publicaciones seriadas

Pérez Sousa, Hilda El profesional de la información, sus competencias y nuevos retos en el trabajo con las publicaciones seriadas. Bibliotecas. Anales de Investigación, 2015, n. 11, pp. 165-172. [Journal article (Paginated)]

[img] Text
33.pdf - Published version

Download (555kB)

English abstract

In the globalized world in which we find ourselves, organizations need information professionals who are competent in the use of procedures, tools and information resources for effective information management. In this contribution we reflect on the skills and new challenges of the information professional in working with serials, from the proliferation of materials in digital format, the complexity of the information needs of users in all fields of knowledge due to technological advances in the treatment of information. They talk about the potential of the librarian to become a leader who uses communication and teamwork to replicate their knowledge.

Spanish abstract

En el mundo globalizado en el que nos encontramos, las organizaciones necesitan profesionales de la información que sean competentes en el uso de los procedimientos, herramientas y recursos de información para una efectiva gestión de la información. En la presente contribución se reflexiona sobre las competencias y nuevos retos del profesional de la información en el trabajo con las publicaciones seriadas, a partir de la proliferación de materiales en soporte digital, la complejidad de las necesidades informativas de los usuarios en todos los campos del saber debido a los avances tecnológicos para el tratamiento de la información. Se habla del potencial que tiene el bibliotecario para convertirse en un líder que utiliza la comunicación y el trabajo en equipo para replicar sus conocimientos.

Item type: Journal article (Paginated)
Keywords: Information professionals, serials, competitions, challenge.
Subjects: B. Information use and sociology of information > BZ. None of these, but in this section.
Depositing user: Bibliotecas Anales de Investigación
Date deposited: 22 Mar 2016 09:54
Last modified: 22 Mar 2016 09:54
URI: http://hdl.handle.net/10760/29035

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item