Servicios, productos, docencia e investigación en información: La experiencia del Centro de Información Científica y Humanística de la Universidad Nacional Autónoma de México

Alonso-Gamboa, Jose-Octavio Servicios, productos, docencia e investigación en información: La experiencia del Centro de Información Científica y Humanística de la Universidad Nacional Autónoma de México. Ciencias de la Información, 1993, vol. 24, n. 4, pp. 201-208. [Journal article (Paginated)]

[img]
Preview
Text (Journal article)
3.pdf - Published version

Download (398kB) | Preview

English abstract

Specialized information services and products offered by the Sciences and Humanities information Center (CICH) of the National University of Mexico (UNAM) are described, in addition to the research and ongoing education activities in information Science. The current mission and goals of the Center and the main areas for future development are also outlined.

["eprint_fieldopt_linguabib_" not defined] abstract

Se describe la experiencia del Centro de Información Científica y Humanística (CICH) de la Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM) en el desarrollo de sus servicios y productos de información especializada y en el establecimiento de sus líneas de Investigación y docencia en ciencia de la información. Asimismo se mencionan su misión, objetivos y ejes principales de desarrollo para el futuro.

Item type: Journal article (Paginated)
Keywords: Scientific information; information centers; databases; Scientific communication; Information Science; information products; CICH, UNAM, Mexico // Información científica; centros de información; bases de datos; comunicación científica; ciencia de la información; productos de información; CICH; UNAM; México
Subjects: B. Information use and sociology of information > BA. Use and impact of information.
B. Information use and sociology of information > BG. Information dissemination and diffusion.
H. Information sources, supports, channels. > HL. Databases and database Networking.
I. Information treatment for information services > IA. Cataloging, bibliographic control.
Depositing user: Felipe Rafael Reyna Espinosa
Date deposited: 10 Apr 2020 11:27
Last modified: 10 Apr 2020 11:27
URI: http://hdl.handle.net/10760/39675

References

- Almada de Ascencio, Margarita. Las actividades del Centro de Información Científica y Humanística en apoyo a la transferencia de información a las ENEP’s y FES Cuautitlán. 1er. Seminario de integración de los sistemas bibliotecarios, Facultad de Estudios Superiores de Cuautitlán, 31 de mayo de 1991, 6p.

- Almada de Ascencio, Margarita. Organización, funcionamiento y servicios del Centro de Información Científica y Humanística de la UNAM. VI Congreso del Sistema de Información y Documentación para la Educación Superior, Bogotá, Colombia, 5 al 9 de octubre de 1987, 15 p.

- Almada de Ascencio, Margarita. Diseño de servicios de información acorde a una realidad nacional. XVI Jornadas Mexicanas de Biblioteconomía, Pachuca, Hidalgo, 6-11 de mayo de 1985, 16 p.

- Almada de Ascencio, Margarita y Julio Zetter Leal. El Centro de Información Científica y Humanística de la UNAM: servicios, productos y considerandos para su integración en un SUI, Seminario Regional sobre el Diseño y Organización de Sistemas Universitarios de Información (SUI), Caracas, Venezuela, 15 al 19 de junio de 1987, 8 p.

- José Octavio Alonso Gamboa, Rosalba Cruz Ramos, Gladys Faba Beaumont, P. Montero Flores y Julio Zetter Leal. Plan de Desarrollo del Centro de Información Científica y Humanística 1992-1993. CICH - UNAM, 1992, 42 p.

- Centro de Información Científica y Humanística - UNAM. Plan de Reestructuración del Centro de Información Científica y Humanística. (Reporte Interno). CICH-UNAM, 1989, 28 p.


Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item