Ética y el profesional de la información

Iznaga Brooks, Hilda Lidia and Parra Castellanos, María del Rosario and Hodelín Hodelín, Yasnay and Hurtado Cumba, Gleidys Ética y el profesional de la información. Revista Información Científica, 2017, vol. 96, n. 1. [Journal article (Unpaginated)]

[img] Text
38 - Published version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (38kB)

English abstract

A literature review on ethics and professional information in the Provincial Information Center of Medical Sciences of Guantanamo, with the aim of reflecting is made as to the role of information professionals, librarian, facing ethics as part important in managing communication, new information technologies (IT) and the transmission of culture as we demand our society. Professionals of libraries and information centers have a mission and objectives with strong social and related at all times with a set of values. We believe that the issue should be treated more frequently considering that information professionals are responsible for managing information and communicate it very professionally.

Spanish abstract

Se realizó una revisión bibliográfica sobre ética y el profesional de la información en el Centro Provincial de Información de Ciencias Médicas de Guantánamo, con el objetivo de reflexionar en cuanto al papel de los profesionales de la información, del bibliotecario, frente a la ética como pieza importante en el manejo de la comunicación, de las nuevas tecnologías de la información (TIC) y en la transmisión de la cultura tal y como lo demanda nuestra sociedad. Los profesionales de las bibliotecas y centros de información tienen unas misiones y objetivos con marcado carácter social y relacionados en todo momento con una serie de valores. Se considera que el tema debe ser tratado con más frecuencia teniendo en cuenta que los profesionales de la información son los encargados de administrar la información y comunicarla de manera muy profesional.

Item type: Journal article (Unpaginated)
Keywords: ética, profesionales de la información, información
Subjects: B. Information use and sociology of information > BF. Information policy
Depositing user: Revista Información Científica
Date deposited: 02 Jul 2022 19:22
Last modified: 02 Jul 2022 19:22
URI: http://hdl.handle.net/10760/43360

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item