Welcome to the jungle: alla ricerca della normativa e della giurisprudenza nazionali sul web

Antonelli, Lucia Welcome to the jungle: alla ricerca della normativa e della giurisprudenza nazionali sul web., 2008 [Preprint]

[img]
Preview
PDF
risorse_giuridico_normative.pdf

Download (104kB) | Preview

English abstract

The juridical documentation available on Italian institutional websites offers different typologies of data and information in many different websites; this reveal, above all, the lack of an institutional portal of unique access to the documents of the public administration. As a result, a lot of documents and information can remain hidden. This article is a guide of the juridical web databases offered by the italian institutions.

Italian abstract

In ambito giuridico il web offre differenti tipologie di dati e informazioni presenti in siti istituzionali italiani, ma vista anche la mancanza di un vero portale isituzionale di accesso unico ai documenti della PA, molte informazioni possono rimanere nascoste. Google può essere la soluzione più immediata per il recupero di una legge o una sentenza, ma non è sempre la soluzione migliore. L'articolo presenta una guida per orientarsi tra banche dati on line istituzionali per la ricerca di dati normativo-giurisprudenziali in ambito italiano, redatta anche alla luce della tabella di documentazione giuridica della DFP - Documentazione di Fonte Pubblica dell'AIB.

Item type: Preprint
Keywords: Banche dati giuridico-normative, documentazione pubblica, juridical databases, institutional documents
Subjects: H. Information sources, supports, channels. > HL. Databases and database Networking.
B. Information use and sociology of information > BG. Information dissemination and diffusion.
Depositing user: Lucia Antonelli
Date deposited: 12 Mar 2008
Last modified: 02 Oct 2014 12:11
URI: http://hdl.handle.net/10760/11269

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item