Metodología para la evaluación de colecciones de publicaciones periódicas. Propuesta para la Hemeroteca Dr. Fred Kurata de la Escuela Superior de Industrias Extractivas del IPN

Ramírez Zarate, Moisés Rubén Metodología para la evaluación de colecciones de publicaciones periódicas. Propuesta para la Hemeroteca Dr. Fred Kurata de la Escuela Superior de Industrias Extractivas del IPN., 2007 Bachelor thesis thesis, Escuela Nacional de Biblioteconomía y Archivonomía. [Thesis]

[img]
Preview
PDF
tesis-moises.pdf

Download (428kB) | Preview

English abstract

Through a case study in the Journal Colletion Dr. Fred Kurata, Instituto Politécnico Nacional, we propose the use of a process, descriptive - comparative to evaluate other methodologies designed to assess the physical condition and current level of collections. The use of benchmarking as a method to make informed choices appropriate procedure for evaluating a journal collection through identification of best practices applicable to the subject of study by considering human factors, materials, and needs of the institution.

Spanish abstract

A través de un estudio de caso, en la hemeroteca Dr. Fred Kurata del Instituto Politécnico Nacional, se propone el uso de un proceso, descriptivo – comparativo, que permita evaluar otras metodologías diseñadas para valorar el estado físico, y de actualidad de las colecciones. El Uso del Benchmarking como método para elegir de manera informada el procedimiento adecuado para la evaluación de una colección de publicaciones periódicas, por medio de identificación de las mejores prácticas aplicables al objeto de estudio considerando factores humanos, materiales, y necesidades de la institución.

Item type: Thesis (UNSPECIFIED)
Keywords: Evaluation of collections, Periodicals, Benchmarking, Evaluation Methods
Subjects: D. Libraries as physical collections. > DD. Academic libraries.
Depositing user: Moises Ramírez
Date deposited: 19 Jul 2012
Last modified: 02 Oct 2014 12:23
URI: http://hdl.handle.net/10760/17362

References

The Benchamarkin handbook : step by step instructions. Londres: Chapman and Hall, 1996192 p.

BOGAN, Christpher E. Benchmarking : wining throught innovative adaptation. Nueva York: Mc Graw-Hill, 1994. 29 p.

CAMP, Robert C. Benchamarking : la búsqueda de las mejores prácticas de la industria que conducen a un desempeño excelente. México : Panorama, 1993. 336 p.

Guide to evaluation on library collections / ed. Barbara Lockett. Chicago : ALA, 1989. 25 p.


Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item