Segmentación y posicionamiento de los servicios de información

Fernández Marcial, Viviana Segmentación y posicionamiento de los servicios de información. Prisma.com, 2015, vol. 27. [Journal article (Unpaginated)]

[img] Text
3210 - Published version

Download (21kB)

English abstract

Segmentation concept is analyzed as part of information services strategic marketing. The state of art shows that level of progress of the subject is insufficient. The need for segmentation in libraries and information services is highlighted. The phases of segmentation are described and illustrated with examples come from several libraries. Paper to emphasizes on relationship among these different phases. It is described methodological issues that must be considered in the field of information units. Targeting and positioning are analyzed as a last and important step.

Spanish abstract

Se estudia el concepto de segmentación como parte del marketing estratégico de los servicios de información. Se presenta el nivel de avance de las investigaciones que se cualifica como insuficiente en los servicios de información. Se destaca la necesidad de su implementación en los servicios de información y se abordan las cuestiones que han conducido a una visión sesgada sobre uso en estos. Se describen las etapas de la segmentación y se ilustra con ejemplos de diversas bibliotecas. Se intenta poner de relieve la relación entre las diferentes etapas así como las cuestiones metodológicas que deben ser consideradas en el ámbito de las unidades de información. Se aborda la necesidad de una estrategia de posicionamiento como fase final del proceso de segmentación.

Item type: Journal article (Unpaginated)
Keywords: Marketing, bibliotecas, servicios de información, posicionamiento.
Subjects: F. Management. > FB. Marketing.
Depositing user: null Fernández-Marcial
Date deposited: 22 Oct 2015 08:03
Last modified: 22 Oct 2015 08:03
URI: http://hdl.handle.net/10760/28161

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item